Poprawa zdrowia dzieci poprzez digitalizację badań przesiewowych i bilansowych

trudne jest precyzyjne oszacowanie skali proble- mu zdrowotnego na poziomie centralnym, nie mówiąc już o poziomie lokalnym – powiatowym, gminnym i szkolnym. Bardzo optymistyczną zmianą, która aktualnie ma miejsce w Polsce, jest pilotaż, ogłoszony w 2022 roku przez Cen- trum e-Zdrowia (CeZ), z zakresu digitalizacji dokumentacji medycznej w medycynie szkolnej. Zgodnie z informacjami podanymi podczas deba- ty wNIK, system ten zawiera moduł badań profi- laktycznych. Jednak, żeby ta zmiana przełożyła się na poprawę zdrowia dzieci i młodzieży szkolnej, powinna uwzględniać kilka ważnych parametrów, które opisujemy w dalszej części opracowania. Elektroniczny System Medycyny Szkolnej to narzędzie informatyczne stworzone przez Fundację Medicover na potrzeby Programu „PoZdro!”. Jak wspomniano wyżej, w pierwszej odsłonie system nazywany był Kompleksową Analizą Zdrowia. Szybko jednak pielęgniarki szkolne przyglądające się pracy specjalistów Fundacji Medicover podczas badań przesie- wowych w szkołach zauważyły, że taki system byłby bardzo przydatny także w ich pracy. Fundacja rozpoczęła współpracę z Okręgo- wą Izbą Pielęgniarek i Położnych w Gdańsku (OIPiP) w celu lepszego dostosowania systemu Czym jest Elektroniczny System Medycyny Szkolnej KOSAKOWO GDYNIA OSTASZEWO SZTUTOWO PRUSZKÓW WARSZAWA MILANÓWEK POWIAT PIASECZYŃSKI POZNAŃ WROCŁAW SYCÓW GROTNIKI JASTKÓW LUBLIN WÓLKA PRUSZCZ POWIAT PRUSZKOWSKI Elektroniczny System Medycyny Szkolnej w latach 2012- 2022 – lokalizacje Ilustracja 7. Elektroniczny SystemMedycyny Szkolnej w latach 2021–2022 – lokalizacje 27 ESMS

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=