Poprawa zdrowia dzieci poprzez digitalizację badań przesiewowych i bilansowych

3 SPIS TREŚCI Przedmowa 5 Wykaz skrótów 6 Streszczenie 7 1. Wstęp 1 2. Znaczenie digitalizacji badań profilaktycznych i medycyny szkolnej w systemie ochrony zdrowia 12 Rola pielęgniarki w szkole – wytyczne i rekomendacje Instytutu Matki i Dziecka 12 Elektroniczny rekord pacjenta 14 Efektywność i korzyści z wykorzystania systemów informatycznych w medycynie szkolnej 16 Poprawa dostępu do danych 19 Korzyści wynikające z raportowania i agregacji danych 20 Evidence-based school nursing – pielęgniarstwo szkolne oparte na dowodach  21 Evidence-based policy – polityka zdrowotna oparta na dowodach 23 3. Elektroniczny System Medycyny Szkolnej – opis wybranych przypadków jego zastosowania 26 Czym jest Elektroniczny System Medycyny Szkolnej 27 Zdrowotne dane populacyjne 30 Wykorzystanie zdrowotnych danych statystycznych na potrzeby zmian prozdrowotnych w szkołach 33 Nowoczesny gabinet pielęgniarski, zwiększenie roli pielęgniarki szkolnej 35 Wyposażenie gabinetów w komputery i drukarki, szkolenie pielęgniarek 37 Interpretacja wyniku badania bilansowego oraz nowoczesna komunikacja z rodzicami 38 Profilaktyka zdrowia dzieci i dostęp do bieżących informacji zdrowotnych w pandemii SARS-CoV-2 40 Nowoczesne badania profilaktyczne budujące świadomość zdrowotną u młodzieży 42 Różne modele wdrożeniowe 43 Wdrożenie ESMS na mocy umowy z NZOZ 43 Wdrożenie ESMS na mocy umowy ze szkołą 44 Podmioty medyczne sprawujące opiekę nad uczniami a szansa upatrywana w ESMS na lepszą profilaktykę i unowocześnienie gabinetów pielęgniarskich w szkołach 45 Wykorzystanie systemu ESMS do mierzenia skuteczności programów profilaktycznych 46 4. Wnioski 47 SPIS TREŚCI

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=