Poprawa zdrowia dzieci poprzez digitalizację badań przesiewowych i bilansowych

Kolejny, pozytywny efekt wykorzystania zagre- gowanych zdrowotnych danych statystycznych pochodzących z badań przesiewowych w Gdy- ni, w ramach realizacji Programu „PoZdro!”, to podjęcie szerokich działań prozdrowotnych przez Dyrekcję Szkoły Podstawowej nr 44. Ich celem była i wciąż pozostaje poprawa zdrowia uczniów, przeciwdziałanie otyłości, nadciśnie- niu, wadom postawy oraz poprawa wydolności krążeniowo-oddechowej. Wykorzystanie zdrowotnych danych statystycznych na potrzeby zmian prozdrowotnych w szkołach • W celu realizacji edukacji prozdrowotnej w szkołach potrzebna jest współpraca pielęgniarek szkolnych / NZOZ i dyrektorów szkół. • Wiedza na temat stanu zdrowia uczniów danej szkoły, dostarczana przez system elektroniczny na potrzeby profilaktycznych badań bilansowych i przesiewowych, pozwala dyrektorom szkół oraz nauczycielomodpowiednio dostosować program edukacji prozdrowotnej. • Wiedza na temat stanu zdrowia uczniów danej szkoły, dostarczana przez system elektroniczny na potrzeby profilaktycznych badań bilansowych i przesiewowych, może być ponadto wykorzystywana do uzyskania pozy- tywnego efektu prozdrowotnego, jak np.: inwestycja w poidełka, zwiększenie dostępności warzyw i owoców dla dzieci, dodatkowe zajęcia ruchowe czy redukcja liczby stałych zwolnień z WF. • Nowoczesny wymiar badań profilaktycznych oraz roli pielęgniarki szkolnej integruje i angażuje wiele stron odpowiedzialnych za zdrowie dzieci. Poza aktywnym zaangażowaniemDyrekcji SP 44, w działania włączają się nauczyciele, w tym na- uczyciele wychowania fizycznego, pielęgniarka szkolna, pracownicy stołówki szkolnej oraz rodzice. Jest to doskonały przykład współpracy i angażowania wielu stron odpowiedzialnych za zdrowie uczniów. N A J WA Ż N I E J S Z E I N F O R M A C J E Edukacja prozdrowotna w formie zajęć sportowych prowadzonych przez Fundację Medicover w szkole podstawowej w Lublinie Edukacja prozdrowotna w szkole podstawowej w Lublinie 33 ESMS

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=