Fundacja Medicover – organizacja pożytku publicznego

Logo Fundacja Medicover

Fundacja Medicover z okazji przypadającego w tym roku XXV. Światowego Dnia Cukrzycy (14.11), zrealizowała 2-tygodniową kampanię społeczną. Polska była niebieska! A spoty emitowane w wielu miejscach przemawiały do wyobraźni. Zobaczcie jak było…
Wspólną dla wszystkich krajów należących do WHO, tegoroczną myślą przewodnią było „Zobacz Cukrzycę: Działajmy już dziś, by zmienić jutro”. Wypełniliśmy to hasło poprzez komplet wzajemnie uzupełniających się, ciekawych inicjatyw prowadzonych w kilku miastach Polski. Wśród nich znalazły się: akcja niebieskiej iluminacji budynków (stadionów, miejsc kultury, miejsc użyteczności publicznej, biurowców), jako rozpoznawalnego międzynarodowo symbolu jedności w walce z cukrzycą oraz kampania spotów i plakatów w miejskich środkach transportu. Całość spinała, skonstruowana w sposób mający unieść przekaz do młodzieży, internetowa platforma informacyjno – edukacyjna: pozdro.ddob.com.
W misję na łamach platformy PoZdro! włączyli się popularni, młodzi youtuberzy. Weronika Szymańska – Vroobelek, opowiedziała swoją historię walki z nadwagą i brakiem samoakceptacji: https://www.youtube.com/watch?v=qtvpCCdBJ14. Sugestywne przekazy nagrali też Rosiek https://www.youtube.com/watch?v=LIupvgSk31o i Swiatopoblond https://www.youtube.com/watch?v=61Cz19dJ6Uw&feature=youtu.be. Dużą popularnością cieszył się konkurs – quiz, w którym odpowiadając na pytania o zdrowym stylu życia można było wygrać atrakcyjne, life stylowe nagrody. Wzięło w nim udział ponad 2000 osób.
Drugą odsłoną akcji była kampania spotów i plakatów w przestrzeniach komunikacji miejskiej. W Warszawie – 15 sekundowe, wyraziste w przekazie filmy pojawiły się w tramwajach, na stacjach i w pociągach Metra oraz Hotelach Hilton i Novotel i Intercontinental. W gdyńskich trolejbusach – o ŚDC informowały plakaty. Dzięki inicjatywie Fundacji, niebieską poświatę zyskało 7 budynków w 4. miastach Polski. W Warszawie rozbłysły: Stadion Narodowy (niebieskie koło – symbol Międzynarodowej Federacji Cukrzycy na fasadzie) i (wewnątrz) Hotel Intercontinental. W Gdyni: bryła InfoBox Obserwatorium Zmian Urzędu Miasta Gdynia i Stadion Miejski. Lublin – intensywnie niebieskie było Centrum Spotkania Kultur i Stadion Arena Lublin. We Wrocławiu – okna biurowca Green Towers, na jednym z głównych skrzyżowań.
Cieszymy się, że nasz apel rozniósł się tak szerokim echem. Mieliśmy szansę dotrzeć w ten sposób nawet do… ponad 3 mln odbiorców! Nieustająco walczymy z otyłością, nadwagą i cukrzycą. Sięgajmy po marzenia, a nie po leki w przyszłości!

Gdynia InfoBox Obserwatorium Zmian

Plakaty w trolejbusach

Stadion Miejski w Gdyni

Centrum Spotkania Kultur

Arena Lublin

Kampania społeczna

Spoty na stacjach metra

Hilton Warsaw Hotel and Convention Centre

Spoty w tramwajach

Spoty w wagonach metra

Hotel Novotel Warszawa Centrum

Hotel InterContinental Warszawa

Green Towers

Skip to content